Zajęcia rewalidacyjne mają na celu usprawnianie zaburzonych funkcji rozwojowych i intelektualnych dziecka. Odbywają się w formie indywidualnej lub grupowej. Mają charakter terapeutyczny, usprawniający i korekcyjny. Ich rodzaj i forma odpowiadają indywidualnym potrzebom rozwojowym i edukacyjnym ucznia niepełnosprawnego oraz są dostosowane do jego możliwości psychofizycznych.
Zajęcia mają na celu:
- rozwijanie i usprawnianie funkcji wzrokowych,
- rozwijanie i usprawnianie funkcji słuchowych,
- kształtowanie oraz doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej,
- kształtowanie oraz doskonalenie umiejętności czytania i pisania,
- rozwijanie myślenia oraz kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się,
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej oraz kształtowanie pojęć matematycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej oraz kształtowanie koordynacji ruchowej,
- rozwijanie autonomii oraz wdrażanie do funkcjonowania w środowisku,
- wspomaganie rozwoju społeczno – emocjonalnego.
W naszej placówce realizowane są następujące formy zajęć rewalidacyjnych:
- zajęcia rewalidacyjne ogólnorozwojowe,
- terapia mowy,
- terapia wad postaw,
- arteterapia,
- terapia integracji sensorycznej - SI.